RECENZE - Rebel of the Sands

Autor: Alwyn Hamilton
Hodnocení: 5/5*
Žánr: Fantasy/YA
Nakladatelství: FABER & FABER
Počet stran: 358
(první díl z trilogie - poslední díl ještě nevyšel)

Amani žije ve městě Dustwalk, které leží uprostřed pouště. Ženy na tomto místě nemají skoro žádné slovo a jejich jediná životní povinnost je vdát se za některého z obyvatel. O to ale Amani nestojí a tak se s pomocí převleků za chlapce snaží vyhrát peníze a utéct od Dustwalku co nejdál. Když se objeví cizinec Jin, naskytne se Amani příležitost utéct. Jenže poušť je plná starodávné magie a sultánova armáda se šíří.

Tuhle knihu jsem pořídila za pouhou stovku i s poštovným a nikdy by mě nenapadlo, že bude tak dobrá. Už po pár stranách je děj plný akce a vy se do něj jednoduše ponoříte. Obálka vám naznačila, že toto není jen tak ledajaké fantasy. Jelikož se příběh odehrává v poušti, odlišuje se i přes pár klišé od všech ostatních YA fantasy knih.
Hlavní hrdinka Amani je naprosto skvělá. Nijak se nevyzdvihuje se svým nadáním a také je neskutečně chytrá. Po celou dobu ji chápete a fandíte jí, což si myslím, že je u těchto knih důležité. Nepamatuju si, že bych si jedinkrát říkala, že se chová nereálně. Amani totiž není žádná Katniss a není v jejích silách se pro všechny obětovat. A pak je tu cizinec Jin, se kterým se setkáte hned v první kapitole, takže nevadí, když vám ho prozradím. S tím jsem měla trochu problém (ale to není nic nenormálního, já mám s těmito už odpočátku jasnými lamači srdcí vždycky trochu problém). V průběhu knihy ho ale začnete chápat také a nejednou vás hodně překvapí.
Těm, co to ještě nedocvaklo; četla jsem tuto knihu v angličtině. Ale nebojte, u nás dílo vyšlo také. Nakladatelství cooboo ji vydalo pod názvem Poušť v plamenech. Obálka zůstala stejná a dokonce je kniha obohacená o mapu, kterou ta moje bohužel neobsahuje. Z hlediska jazyka to nebylo nic těžkého. Nejtěžší byla asi první kapitola, ale jakmile jste se přes ni přehoupli, šlo to samo. Proto jsem taky za jeden den přečetla 140 stránek, čímž jsem se dostala skoro do půlky celé knihy. Sice to nebyla moje první fantasy kniha v angličtině, ale určitě vám ji moc doporučuji! I když vám to potrvá déle (jako mně se Splintered - Šepotáním celý měsíc), nevzdávejte to. Já už si brousím zuby na druhý díl Traitor to the Throne, který u nás ještě nevyšel. Nicméně je skoro jednou tolik dlouhá, jako předchozí díl, takže to bude trochu výzva.
Rebel of the Sands je autorčina prvotina, i když jsem tomu ze začátku nemohla uvěřit. Napínavé pasáže byly napsány opravdu na jedničku a prostředí bylo vykresleno ještě líp. Svět je tak zvláštně skloubený divoký západ a země, kde žil Aladin. Ze začátku vám možná nebude dávat smysl magie, kterou poušť skrývá, ale slibuji, že vám to na konci do sebe zapadne. Od posledních kapitol se nebudete moci odtrhnout. Strašně ráda bych vám prozradila jednu věc, po které byste měli určitě větší zájem knihu přečíst, ale sama nesnáším spoilery, takže to prostě budete muset zjistit sami!
A mám tu ještě jedno lákadlo. Dcera Willa Smithe koupila práva knihy a chystá se podle ní natočit film. Nikde jsem nic nenašla o obsazení nebo o datumu premiéry, ale řekla bych, že nejpozději za dva roky bychom to už mohli čekat v kinech. Takže máte sice ještě čas na přečtení, ale být vámi to udělám brzy. Tahle čtivá fantasy vám určitě padne do noty!