WRAP UP - říjen 2017

Ahoj ahoj! Wrap Up za tento měsíc je opravdu povedený! Přečetla jsem 5 knih a z toho dokonce 2 anglické! Co si budem povídat, jsem na sebe dost pyšná, protože oproti minulým dvoum měsícím je tento jako pole oproti záhonku. Určitě mi dejte vědět, co jste přelouskali za říjen vy!



1.Plamen v temnotě - Sabaa Tahir - 5/5* 
Minulý měsíc vyšel mnou nejvíce očekávaná kniha za tento rok. Druhý díl mé milované Jiskry v popelu! Je to už víc než rok, co jsem první díl četla a to se celkem projevilo na tom, jak jsem začínala číst Plamen v temnotě. Některé postavy mi úplně vypadly a spousta spojitostí jakbysmet. I tak jsem si čtení na plno užívala a nemůžu se dočkat na třetí díl!
Nejsem si úplně jistá, jestli to tak bylo i u Jisrky, ale v Plamenu se hodně objevovaly kapitoly z Helenina pohledu a ty jsem měla kupodivu ráda nejvíc. Takže pokud vám v prvním díle nesedla - jako mně - nedělejte si s tím hlavu. Třeba si ji taky oblíbíte.


2.Harry Potter and the Philosopher's Stone - J.K.Rowling - 5/5* 
V srpnu jsem si koupila toto krásné nové vydání k příležitosti 20.výročí od vydání Kamene mudrců. Jelikož jsem v nebelvíru, mám samozřejmě nebelvírskou edici. Teď v říjnu jsem dostala chuť na Harryho (a taky jsem toho od Joanne přečetla víc, uvidíte).
Ze začátku jsem slova přejížděla očima a moc mě to nebavilo. Příběh už jsem znala a to, že byl v angličtině, mi nijak nepřekáželo. Pak jsem si ale ke čtení pustila audioverzi z YouTube a světě div se, najednou jsem si to čtení opravdu užívala! Jediná chyba byla, že jsem četla britskou verzi a v uších mi zněla americká. Tudíž některá slova byla jinak, ale alespoň jsem pak lépe pochopila jejich význam. (např. field - pitch, sweater - jumper)



3.Fantastic Beasts and where to find them (scénář) - J.K.Rowling - 4,9/5*
Nevím, co mě to napadlo, ale rozhodla jsem si dát rereading tohoto všemi opěvovaného scénáře. Při mém prvním čtení tato kniha nedostala ani 3 hvězdičky a všude, kde jsem mohla, jsem vykládala, jak je hrozná a zbytečná. A teď se absolutně nechápu....bylo to dobré. Víc než dobré - moc mě to bavilo a stránky mi rychle mizely pod rukama.
Pravděpodobně to bylo tím, že jsem do té doby nečetla celou sérii Harryho Pottera a tak nějak jsem všem těm krásným zvířatům a všem těm magickým úžasnostem nevěnovala takovou pozornost a nebavilo mě to. Nebavil mě starý New York a ani postavy. Ale teď už mám zcela jiný názor a tak vám tento scénář vřele doporučuji!
(Angličtina tam nebyla nijak těžká a navíc jsem před tím viděla film, což určitě doporučuji udělat i vám, protože před filmem z toho nebudete podle mě mít takový zážitek.)




4.Škola dobra a zla - Soman Chainani - 2,5/5* 
(recenze: klikni_sem ) 
Mám pocit, že jsem to v recenzi dostatečně nezmínila, takže to dám sem. Tahle kniha (i přes mé hodnocení) není vyloženě brak a ani nebyla tak hrozná, že bych ji hned chtěla vyhodit oknem. Jenom jsem už na takový typ literatury asi stará. Takže určitě stojí za to, abyste jí dali šanci. Je to autorova prvotina a navíc middle grade, takže by neuškodilo na to při čtení myslet. Já na to celkem kašlala a pak se nedivte, že jsem byla tak zklamaná!



5.Harry Potter a vězeň z Azkabanu - J.K.Rowling, Jim Kay - 5/5* 
Tento měsíc vyšel třetí díl Harryho Pottera s nádhernými ilustracemi od Jima Kaye. A jelikož jsem byla na brigádě a měla jsem peníze...no...nedokázala jsem mu v knihkupectví odolat. Možná to byla trochu chyba, protože měli poslední výtisk a já se na něj ani pořádně nepodívala a už jsem ho měla v tašce. Doma jsem pak zjistila, že je přebalu takový nějaký pomajdaný, což je trochu i vidět na fotce.
Příběh všichni známe - pecka. Ale nejvíc jsem byla zvědavá na to, jak si s knihou pohraje Jim Kay a jeho umělecký talent. V tomto díle se totiž objevují nové postavy a nové magické bytosti jako jsou třeba Mozkomoři nebo Hipogrifové (teď nevím, jaké je tam i/y pardon:D) A musím říct, že tato kniha ze všech tří se mu povedla asi nejvíc!


Moc děkuju za přečtení a snad se uvidíme v dalším přečtenu!<3 

Komentáře

  1. Stihla jsi toho celkem dost! Jsem na tebe pyšná. ❤ Na Školu máme vcelku podobný názor.. Už to nebylo nic pro mě,no... Co se týče Harryho, už jsem na trojku v IV nažhavená. ��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na sebe taky😂❤️ Trojka je fakt nejlepší a nejraději bych zabila ty lidi, kteří dávali na ig stories obrázkový spoilery :(

      Vymazat
  2. Můj říjen byl celkem slušný, oproti září, kdy jsem zvládla jen dvě knihy. Ale na cizojazyčné si zatím netroufám! Koukám, že ti taky jako mě nefungují pravidelní čtenáři, škoda.. nechápu co s tím je :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dala v září taky jenom dvě...ale teď jsem to doufám napravila😄 cizojazyčné jsem začala teprve v loni, vůbec se neboj to zkusit. A taky jsem koukala no...je to prapodivný:/

      Vymazat
  3. Mně se naopak Škola dobra a zla moc líbila. A to jsem teda stará dost. :D Ale já jsem prostě na pohádky ujetá. :) z tvého seznamu jsem četla ještě Plamen v temnotě, který nebyl špatný, ale na Jiskru podle mě nedosáhl.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

WRAP UP - srpen + září 2017

TOP 5 | knihy + interpreti

TOP 5 | TBR na léto