RECENZE - Vincent

Autor: Barbara Stok
Hodnocení: 5*/5*
Žánr: biografie
Nakladatelství: Mladá Fronta
Počet stran: 141

Knihu jsem dostala na recenzi od Mladé Fronty. Chtěla bych jim moc poděkovat, protože bez nich bych si knihu nikdy sama nepořídila a nezjistila bych, jak je skvělá!
Najdete ji zde: https://www.kniha.cz/vincent-komiks/



O ČEM PŘÍBĚH JE: 
Tento grafický román se zabývá životem slavného nizozemského umělce Vincenta Van Gogha. Zaměřuje se hlavně na dobu, kdy se Vincent přestěhoval na jih Francie. Autorka se svými ilustracemi snaží přiblížit umělcovu zapálenost do práce a počátky jeho choroby.

HODNICENÍ: 
Musím říct, že mě komiks opravdu překvapil. Hned po přečtení pár stránek jsem nedokázala přestat. Je mi opravdu líto, že mi po ani ne půl hodině došly stránky a já musela komiks zavřít.
Už před nějakou dobou jsem se snažila zjistit něco o Vincentovi na Wikipedii a dalších stránkách. Pro ty, co ale internetu moc nehoví je podle mě tento grafický román naprostá paráda. Sice se tu nedozvíme vše o jeho životě, ale přiblíží nám to jednu jeho důležitou etapu. Například jeho smrt se v knize vůbec neobjevila, příběh prostě najednou skončil. Čekala jsem aspoň nějaký náznak, že se jeho život chýlí ke konci. Možná se tam skryla nějaká metafora, kterou jsem neodhalila, a proto se mi konec tak moc nezamlouval.
Nevím, jestli autorka čerpala z nějakých ověřených zdrojů, ale po celou dobu se v knize objevovaly dopisy adresované Vincentovu bratrovi Theovi. V těchto psaních byla spousta zajímavých myšlenek a přirovnání. Už už mi cukala ruka, jak moc jsem si chtěla pár vět podtrhnout.
I když je to možná paradoxní, nejvíc se mi v komiksu líbily pasáže bez jakéhokoliv textu. Barbara má talent na vykreslení pocitů jen v barvách a obličejích postav. Nejnádhernější byly ty, kde sedával na poli od rána do večera a jen maloval. A také jak viděl krásu ve věcech, které ostatní přehlíželi. Postav  tam bylo opravdu spoustu. Přátelé, pošťák, bratr, lehké dívky,...Jeho život byl ohromně zajímavý. Někde jsem četla, že dokonce jedl žlutou barvu, protože mu evokovala štěstí a on chtěl být šťastlivcem.
Je mi líto, že jsem příběh zhltla tak rychle, ale aspoň si to budu moct kdykoliv přečíst znovu a nebude mi to zabírat čas pro další knihy. Takže pokud se rádi obohatíte novými informacemi o Vincentu Van Goghovi, běžte si tento grafický román rychle přečíst!

A tady můžete vidět nějaké obrázky:


Komentáře

  1. Páni! Ty jsi mě tolik nalákala! Děkuji za doporučení, knihu bych si asi předtím nekoupila, ale teď už se nemůžu dočkat, až si ji přečtu <3 Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

WRAP UP - srpen + září 2017

TOP 5 | knihy + interpreti

TOP 5 | TBR na léto