TOP 5 | knihy se skvělou atmosférou

Ahoj všichni! Dnes vám představím knihy, u kterých jsem se málem rozpustila, protože mají úplně skvělou atmosféru. (já si na to dost potrpím, takže jsem vám chtěla ukázat pár tipů) Předem chci upozornit, že tu nechválím děj ani zápletku. Tento článek je čistě o atmosféře, tak to tak prosím berte:)
(Ta fotka je strašně světlá, ale slunce nespolupracuje, takže se omlouvám. A také tam chybí Pátá vlna, jelikož jsem neuvěřitelně hloupá..)



1.MY DĚTI ZE STANICE ZOO - Christiane F
Příběh mladé narkomanky Christiane se odehrává v Berlíně v letech 1973-1976. V knize se hodně skáče z jednoho roku na druhý, takže si nejsem úplně jistá.
Kniha mě moc bavila, i když se vsadím, že ji spousta z vás odložila. Jelikož je to v podstatě autobiografie, příběh neměl žádnou zápletku a skončil jen tak. Já se ale díky knize zamilovala do Berlína a jeho nočního života. Chtěla bych tu dobu zažít, samozřejmě ne jako narkomanka. Pokud máte rádi sedmdesátky a třeba Davida Bowieho, tak si to učitě vyhledejte.

2.SIROTČINEC SLEČNY PEREGRINOVÉ PRO PODIVNÉ DĚTI - Ransom Riggs 
Myslím, že je tato série všem dobře známá. Teenager z Ameriky přijede do Anglie najít domov, kde vyrůstal jeho dědeček. Následně se setkáváme se spoustou zajímavých postav a kouzelným světem. Co se týče prvního dílu, teď zpětně vidím, že to nebylo nic extra skvělého. Ale nějak série začít musí a to pokračování už stojí za to. Druhý díl mě naprosto okouzlil, i když spousta lidí říká, že se v něm nic nestalo, pro mě to byl slet událostí v každé kapitole. V tomhle díle už se projevil autorův talent na vykreslení prostředí a nových postav. Při čtení mi úplně bušilo srdce tím, jak to z atmosférické stránky bylo úplně krásné. Oproti tomu je první díl mdlý a o ničem. Momentálně čtu poslední díl (Knihovna duší) a v nejbližší době se můžete těšit na recenzi!

3.PÁTÁ VLNA - Rick Yancey 
Na zemi začali útočit vetřelci z vesmíru ve vlnách. Teď má přijít pátá vlna a naše hlavní hrdinka Cassie se snaží přežít. Příběh se dočkal i filmového zpracování, které je upřímně o proti knize úplné nic. Obecně miluju příběhy, kde se hlavní hrdinové snaží přežít ve zničeném světě (jako v seriálu The walking dead nebo The 100). Při čtení se mi svíralo srdce bezmocí, kterou si Cassie musela projít. Když byla v ohrožení, divoce mi bušilo srdce. V knize se setkáme i s dalšími pohledy, ale pokud se chcete dozvědět, kdo nám příběh dál vypráví, musíte si Pátou vlnu přečíst. Hned po Vánocích se mi do ruky dostal druhý díl (Nekonečné moře), který mě také bavil, ale atmosféra mu už začínala pokulhávat. Na poslední knihu z této trilogie se chystám v létě, jelikož jsem v loni v tu samou dobu přečetla první díl, chci si ten poslední z nostalgie přečíst taky v létě.
Pátou vlnu doporučuji všem milovníkům sci-fi a post apokalyptických příběhů!

4.DVŮR TRNŮ A RŮŽÍ - Sarah J Maas 
Po zabití vlka je Feyre odtáhnutá stvůrou do jeho sídla. Co když ale zvíře není tak hrozné, jak se zdá? Jedná se o převyprávění Krásky a zvířete. Tuto knihu jsem přečetla teprve nedávno a jsem z ní doteď odvařená.  Napsala jsem na ni celou recenzi, tak můžete kouknout, je bez spoilerů. ( recenze )
Sarah vytvořila opravdu krásný svět. Vyloženě jsem se vyžívala v popisech tvorů a víl, co se v příběhu vyskytovaly. Jelikož je Feyre malířka (což v podstatě v příběhu nemá žádnou roli), její pohled na svět byl úplně skvělý. Dokázala popsat světlo a barvy tak, jak jsem to nikde nikdy nezažila.

5.HARRY POTTER - J.K.Rowling
No a naprostá klasika, kterou všichni znají a milují. Četla jsem zatím jen první a druhý díl, ale panebože...Tolik emocí a ten nádherný svět, který Joanne vytvořila je úžasný. Na tu dobu byl podle mě Harry revoluční kniha. Změnila tolik lidí a nastavila hodně vysokou příčku. Já jednoduše nemám slov...

Komentáře

  1. S Dvorem a HP naprosto souhlasím! Já si teď po skoro čtyřech letech znovu čtu Vězně z Azkabanu, tenhle rok si dávám rereading celého HP, když je to výročí <3. Všechny knihy od SJM mají tu skvělou atmosféru, nejen Dvůr, proto ti rozhodně doporučuju Skleněný trůn! (Kdyby se ti první díl nelíbil, nic se neděje - hodně lidí to tak má. Třetí díl už je ale pecka.) Jen s tím Sirotčincem moc nesouhlasím... :D. První díl se mi rozhodně líbil více než druhý, teď se tak nějak chystám na ten závěrečný, ale vzhledem k tomu, že tu sérii až tak moc nemusím, se mi do toho nechce investovat jak peníze, tak čas, protože moje TBR se neustále zvětšuje :D. Ale uvidím. Nechci nechat tu sérii nedočtenou. Jinak skvělý článek! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nad tím Skleněnými trůnem pořád váhám...ale třeba dostanu ten box od babičky:D a ten Sirotčinec no...ten třetí díl se mi líbil nejvíc, ale nezaručuju, že se ti bude taky líbit. I když moc nechápu CO SE TI NA TOM DRUHÉM NELÍBILO:DDD A moc děkuju<3

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

WRAP UP - srpen + září 2017

TOP 5 | knihy + interpreti

TOP 5 | TBR na léto