RECENZE - Eleanor a Park

Autor: Rainbow Rowell
Hodnocení: 4,99*/5*
Žánr: YA
Nakladatelství: yoli
Počet stran: 325

O ČEM PŘÍBĚH JE: 
Eleanor je ve městě nová. Nevyčnívá jen svou velikostí, ale také svým nápadnými stylem oblékání. Připadá si osamocená, dokud se ve školním autobuse neseznámí s Parkem.
Parkování rodina žije ve městě od nepaměti, ale dívku jako Eleanor zatím nikdo nezažil.

HODNOCENÍ: 
Knihu jsem poprvé četla někdy o Vánocích 2015. Pamatuji si, že se mi líbila, ale nemohla jsem si vzpomenout na žádné detaily a tak jsem se rozhodla ji přečíst znovu.
Nejvíc na ní asi miluju to prostředí, ve kterém se odehrává. Amerika, 1986. Je to tam cítit na každé stránce. V knize je také zmiňováno hodně kapel, o kterých jsem ale bohužel vůbec neslyšela. Asi jsem spíš na tu jiný typ hudby. Nevím, z jakého důvodu se autorka pro toto prostředí rozhodla, ale udělala opravdu dobře.
To samé s postavami. Nepamatuju si, že by se mi někdy stalo, že jsem s nimi neměla sebemenší problém. Já je opravdu během těch 325 stran bezmezně milovala. Ale kdybych si musela vybrat, vybrala bych si Eleanor, protože je mi nějakým způsobem bližší. Není to tím, že je holka, ale tím, jak se staví k problémům a jak silná je. I přes ty hnusné věci, co se jí děly, byla vždycky nad vodou a držela si chladnou hlavu, což bych také chtěla umět.
Jelikož se jedná o YA příběh, celých 300 stran se v podstatě nestane nic převratného, jakože Eleanor zachrání svět a Park vynalezne lék na rakovinu. Kniha pěkně postupuje svým vlastním tempem a vám to nevadí, protože to tak má být. Protože to tak ve skutečnosti je. V průběhu čtení jsem narazila na spoustu vět a citátů, které stálo za to nějak zvýraznit, ale já na to bohužel neměla čas, jelikož jsem potřebovala číst dál.
Možná, že kdybych knihu četla za jiných okolností, tak by nedostala skoro pět hvězdiček. Já si prostě potřebovala odpočinout a z knihovny na mě Eleanor a Park vykoukla a po hrozné Dívce ve vlaku a dvěma fantasy knihám jsem si potřebovala dát oddech. Důvod, proč kniha nedostala pět hvězd je ten strašný konec, který mě pokaždé totálně rozčílí...
Zjistila jsem, že knihy od Rainbow Rowell si člověk musí přečíst vícekrát, aby je správně pochopil a ocenil. Měla jsem to tak i s Fangirl, která ode mě po druhém přečtení dostala pět hvězd. Přesvědčila jsem se o tom, že by bylo dobré přečíst si znovu i Nedej se, které mě moc neuchvátilo.
Pokud máte období, kdy nic nestíháte a toužíte po chvíli odpočinku, je Eleanor a Park skvělá volba!




DALŠÍ KNIHY AUTORA: 
Fangirl - Tato kniha patří také k mým oblíbeným. Příběh o introvertce a jejím přežíváním na vysoké škole. Určitě moc doporučuji!
Nedej se - Toto dílo je zmíněné v předešlé knize Fangirl, akorát je úplně z jiného soudku. Příběh dvou čarodějů se mi zas tak nelíbil, přikláním se spíše k jejím YA knihám.
Attachments - Autorka má pestrý repertoár, toto dílo není ani YA, ani fantasy, nýbrž literatura pro dospělé, která u nás zatím nevyšla. (Neslyšela jsem nic o tom, že by měla vyjít v brzké době..)
Landline - Další literatura pro dospělé, která u nás opět zatím nevyšla a opět jsem nic o jejím vydání neslyšela.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

WRAP UP - srpen + září 2017

TOP 5 | knihy + interpreti

TOP 5 | TBR na léto