RECENZE - Dívka ve vlaku

Autor: Paula Hawkins
Hodnocení: 3*/5*
Žánr: thriller
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 327
(kniha roku 2015) 

O ČEM PŘÍBĚH JE: 
Alkoholička Rachel jezdí každý den vlakem kolem domu, ve kterém žije mladý pár. Podle ní je to ta nejdokonalejší dvojce. Jenže když se žena z tohoto páru začne pohřešovat, začnou se dít divné věci. Co dělala Rachel onu sobotní noc?

HODNOCENÍ: 
Ze začátku mě to upřímně absolutně nenadchlo. Čekala jsem, že mi bude tuhnout krev v žilách, jen co přečtu první kapitolu. To se nekonalo, ale já se nenechala odradit. Bohužel se do nějaké sté strany pořád nic nedělo a já byla nucena knihu na nějaký ten týden odložit. Ale jako zázrakem jsem skončila v tom nejblbějším místě, protože když jsem dnes knihu znovu začala číst (a také dočetla), už jsem se začala do děje více vnořovat.
Hlavní hrdinka Rachel mě od začátku nejvíc zaujala. Možná jen díky ní a jejímu alkoholismu jsem byla pro to dočíst do konce. Držela jsem jí palce, když se rozhodla nepít a vrtěla hlavou nad tím, když zase začala. Zkrátka mě těch již zmiňovaných prvních sto stran držela nad vodou jen ona. Líbilo se mi, že jsem se dokázala s Rachel tak moc sžít, že jsme poté společně nenáviděly ty samé osoby. Abych byla upřímná, ne jednou jsem měla chuť někomu vrazit.
Můj názor na děj jsem už naznačila. Začátek jedna velká nuda a bohužel jsem neměla skoro žádný Wow efekt ani na konci, ani v půlce, jednoduše nikde. Hlavní "zápletka" řekněme mě napadla, ale moc jsem se jí nezaobírala. Od půlky knihy mě to dokonce začalo zajímat, což dosud snad ani nebylo možné. Bohužel jsem při čtení necítila žádnou Londýnskou atmosféru, na kterou jsem se vyloženě těšila. Kdyby se tam tolikrát nezmiňovalo, že se v tom Londýně opravdu nacházíme, nejspíš bych to nepoznala a myslela si, že jsme zase někde v Americe.
Podle tohoto románu byl natočen film, který plánují v nejbližší době shlédnout. Bohužel se říká, že je film oproti knize totální propadák a když se mi kniha nelíbila, mám strach z toho, jak ho ohodnotím. Kniha je také označovaná za nejlepší knihu roku 2015, s čímž opravdu nesouhlasím. Na to, že to byl můj první thriller, jsem z toho nebyla vůbec nadšená. Nemám s čím srovnávat, ale myslím, že se z toho dalo vyždímat něco víc. Chápu, že je to autorčink první dílo, ale na knihu roku 2015 to podle mě nemá takové kvality.
Paula má talent na vykreslení postav a na vymýšlení všelijakých nečekaných událostí, ale kdyby zapracovala na tajemnější atmosféře zamlženého Londýna, dala bych jí mnohem víc, než jen tři hvězdičky. Mimochodem, ty tři hvězdy má za Rachel, nápad a čtivost.
Takže pokud se chcete bát a chcete být napnutí až dokonce příběhu, musíte hledat dál. Za mě je Dívka ve vlaku dobrá možná tak na dovolenou, kde nechcete moc přemýšlet.



(opět profesionální obrázek, já vím..)

DALŠÍ KNIHY AUTORA: 
Do vody - Autorčin druhý román vyjde v Česku v červnu. Obálka mě naprosto okouzlila, takže mám v plánu si knihu pořídit také. Jen doufám, že mě začátek zase totálně neodradí.

Komentáře

  1. Dívku vlaku jsem si chtěla přečíst, ale nakonec jsem skončila jen u filmu. Konec byl vskutku zajímavý a celkově se mi to všechno zdálo pěkně zamotané. Nevím, možná bych si to někdy přečetla, ale tak nějak už by to pro mě asi nebylo napínavé, i kvůli zhlédnutí filmu.
    Recenze se Ti podle mě povedla a byla čtivá! Těším se na další :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná film bude lepší, netuším. Chci na něj kouknout až potom, co se mi to uloží v hlavě:D moc děkuju<3

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

WRAP UP - srpen + září 2017

TOP 5 | knihy + interpreti

TOP 5 | TBR na léto