RECENZE - Dvůr trnů a růží

Autor: Sarah J. Maas
Hodnocení: 4,5*/5*
Žánr: YA/fantasy
Nakladatelství: cooboo
Počet stran: 433
(první díl ze stejnojmenné trilogie)

Tuto knihu jsem dostala na recenzi od https://www.megaknihy.cz/ Mám s tímto e-shopem super zkušenosti a navíc mají skvělé ceny, takže doporučuji kouknout!

O ČEM PŘÍBĚH JE: 
Feyre žije se svou rodinou v bídných podmínkách. Když jednou zabije v lese vlka, spustí se slet událostí, které ji vytrhnou z jejího dosavadního života. Netvor si ji odvleče do svého domu a Feyre zajímá jen to, jak se odtud nejrychleji dostat. Jenže co když ji zvíře potřebuje a ona mu podlehne?
Jedná se o převyprávění pohádky Kráska a zvíře.

HODNOCENÍ: 
Už odmala jsem měla nejraději princeznu Belle. Líbilo se mi, že je to jen obyčejná dívka, která si na nic nehraje.Obecně mám tyhle převyprávění moc ráda a tak jsem si Dvůr trnů a růží nemohla nechat ujít. (Pokud máte také rádi retellingy, doporučuji moji milovanou sérii Měsíční kroniky)
Ze začátku mi příběh hodně připomínal první díl ze série Hunger Games. Mám na mysli ten lov a skutečnost, že by bez hlavní hrdinky její rodina nepřežila. Po nějakých těch padesáti stranách pocit zmizel, ale i tak mě příběh zatím moc nezaujal. Nic se nedělo a já měla strach, že knihu do konce května nestihnu dočíst. Nad vodou mě držel autorčin styl psaní, který se mi z nějakého důvodu dost zalíbil. Trochu mě znervózňovaly některé nechutnější popisy, ale zastávám toho názoru, že bez nich by to pravděpodobně nebylo ono.
Do půlky knihy se toho moc nestalo, jelikož se nám autorka snažila podrobně popsat a vysvětlit nový svět. Abych byla upřímná, tyto části mne hodně bavily. Mám ráda krásné popisy okolí a lidí, co ve světě žijí. Samozřejmě mi to nestačí, protože i v sebelepším světě přece nesmí chybět dobrý příběh a sympatické postavy. Feyre mi od začátku byla blízká, i když nevím přesně proč. Asi to bylo způsobem jejího přemýšlení. Vybarvila nám všechny její dojmy v originálním podání.
Přijde mi vtipné, že jsem vždy překvapená zvraty, které už dopředu znám, i když se jedná o převyprávění. Pokaždé se do příběhu tak začtu, že to ani nevnímám.
Co se týče děje, od půlky knihy jsem se nemohla odtrhnout. Stalo se tolik věcí a já byla tak napnutá, co se bude dít dál, že bylo těžké knihu zavřít a jít spát. Musím pochválit i mapku, kterou jsem při čtení často využívala a vím, že bez ní bych rozmístění dvorů tak pěkně nepochopila. Jednou se mi ale stalo, že jsem "odhalila" jednu věc. Kdyby na to Feyre přišla také, asi bychom neměli knihu takto tlustou.
Se Sarah J. Maas jsem doteď neměla žádnou zkušenost a musím říct, že jsem mile překvapená. Dvůr ode mě dostal 4,5*, protože mě moc bavil a rozhodla jsem se na pomalejší začátek zapomenout. Doporučuji všem milovníkům retellingů a krásných nových světů!




DALŠÍ KNIHY AUTORA: 
série Skleněný trůn: Skleněný trůn (1), Půlnoční koruna (2), Dědička ohně (3), Královna stínů (4) - Tuto sérii vydalo nakladatelství cooboo. Ještě letos se plánuje přeložení pátého dílu (V originále Empire of storms). Zatím jsem nečetla, ale chystám se.

Komentáře

  1. Super recenze. :) Mně se taky Dvůr trnů a růží líbil, ale Dvůr mlhy a hněvu mi přišel ještě mnohem lepší. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju<3 všichni si myslí to samé a já se fakt na ACOMAF nemůžu dočkat:D

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

WRAP UP - srpen + září 2017

TOP 5 | knihy + interpreti

TOP 5 | TBR na léto